Perth - part 2 :) - Reisverslag uit Perth, Australië van Clau Pikaar - WaarBenJij.nu Perth - part 2 :) - Reisverslag uit Perth, Australië van Clau Pikaar - WaarBenJij.nu

Perth - part 2 :)

Door: Clau :)

Blijf op de hoogte en volg Clau

21 Juni 2015 | Australië, Perth

Part 2 – 4 maanden Down Under

Lieve lezers, daar ben ik weer, het het vervolg van mijn vorige blog over de stad Perth, mijn werk, de mensen etc.

Zo! Ik ben heerlijk uitgewaaid!
Ik ben heerlijk wezen lopen vanmorgen, heerlijk alleen, thuis deed ik dit regelmatig en had ik mijn eigen plekje in de Renkumse bossen, maar de afgelopen maanden is het hier er niet veel van gekomen.
Vlakbij ons appartementen complex ligt het water, de weersvoorspellingen waren verschrikkelijk maar als ik eenmaal in mijn koppie heb dat ik iets wil gaan doen dan doe ik dat ook hihi
Windkracht 8 of zelfs meer, water wat langs de kade ver omhoog spatte, palmbomen waarvan de bladeren in mee wapperen op de wind, af en toe dikke regendruppels maar ik vond het heerlijk! Op en top een genietmomentje!
Het geraas van de harde wind langs je oren, door je haren heen, letterlijk gedachtes uitwaaien, de nevel/mist van de wind over het water heen, beseffen hoe sterk Moeder Natuur kan zijn, alleen jij en zij.

Nu onder het genot van een kop jasmijn thee en Norah Jones lekker bloggen! :)

Gisteren met Taac naar de markt geweest in subiaco,vol met lekker vers fruit, groenten, noten en kruiden en s avonds naar de Minons geweest, super leuk!
Gezellig er even uit en iets leuks doen:)

PART 2

Perth vond ik eerst maar een stomme stad, de belofte van de hoge werkgelegenheid was alles behalve waar en een baan vinden was dus een hele opgave, er was/is niets te doen qua activiteiten en ik kende helemaal niemand.

Ik heb een tijd gehad dat ik me redelijk eenzaam voelde, dit was gedurende de tijd dat Taco mee deed aan een medische studie en dus niet thuis was.
Er was helemaal niemand thuis, ik had geen vriendinnen hier, geen collegaatjes, geen baan, ik miste thuis...

Thuis (Renkum) vond ik het heerlijk om alleen tuis te zijn, mijn eigen ding te doen, ontstressen en genieten van de stilte, hier ervaarde ik dat totaal anders.
Na een avond dagboek schrijven kwam ik tot de conclusie dat mijn negatieve gedachten niet zouden bijdragen aan een positiever gevoel.
Ik moest genieten van de mooie momenten en de ervaringen die ik hier beleefde, ik zat de foto s van Tasmanië terug te kijken en voelde me weer gelukkig, ik moest dankbaar zijn voor alles wat ik heb.

In Perth is ook vrij weinig te beleven, maar het voordeel hiervan is dat we daardoor minder uitgeven aangezien het allemaal al duur zat is en zoveel mogelijk proberen te sparen.
Na een fietstocht naar de Dutch shop met Taco vlak voordat hij 2 weken wegging was erg leuk, en ben ik Perth gaan waarderen. We zitten vlakbij het water, de palmbomen en de natuur dus ideaal!
De Dutch shop was een lachertje maar om er weer even lekker op uit te zijn en leuke dingen te doen was erg fijn!

Ook in Pert heb je mooie openbare parken waar je als het zonnetje schijnt (wat heel vaak is, zelf nu het hier winter is) heerlijk onder een palmboom kan liggen, heeeel vervelend natuurlijk hihi
Het mooie van Perth vind ik het water, de felgekleurde en verschillende soorten papagaaien die hier met velen rondvliegen, de palmbomen en de strak blauwe lucht waar ik nog vaak aan moet wennen.
Heerlijk!
Zowel in Melbourne als hier in Perth heb je overal in het stad centrum straatmuzikanten, en dan bedoel ik niet de straatmuzikanten die wij in Arnhem kennen ;) (met uitzondering van de man met de hond). Er zitten vaak vasten mensen die hun talenten laten zien in de hoop voor wat geld; een chinees oud mannetje strak in pak die viool speelt terwijl zijn vrouwtje aan zijn zijde zit mee te wiegen op de muziek, een chinees meisje met een elektrische gitaar die alleen instrumentaal speelt, een Indisch meisje met een klein gitaartje die speelt en zingt, een Justin Bieber look a like (hij kan niet heel goed zingen maar toch knap dat hij er vaak elke dag staat;)), mensen die de mooiste tekeningen maken, jongleren, mensen met palmfluiten, gocheltrucs doen en een man met dreads die super mooi kan zingen en waar ik vaak voor stop om even te luisteren en te genieten als ik uit de supermarkt kom gelopen.

Toch is Freo/Fremantle meer mijn plekje, Fremantle ligt zo n half uur met de trein van Perth vandaan en ik moest er vaak werken toen ik voor de CCWA werkte en heb er ook flink gesolliciteerd.
Freo is rustig maar toch ook bruisend, het is vol karakter, leuke cafeetjes, goede restaurantjes, vriendelijke mensen, kleine boetiekjes en een binnen en buiten markt waar ik uren door heen kan lopen om te snuffelen.
Helaas heb ik er geen werk kunnen vinden dus ik ben er ook niet meer zo vaak.

Taco en ik zijn tot nu toe denk ik 3 keer naar de stranden in de omgeving geweest en het was keer op keer heerlijk!!
Een oceaan blauwe zee, witte stranden, het zonnetje, een strak blauwe lucht en een heerlijk windje.
Geniet momentje ten top!
Ook een geniet momentje is Queens Gardens, een openbaar klein parkje wat op 2 minuten lopen van ons appartement ligt. Het doet zijn naam absoluut geen eer aan maar je kunt er heerlijk in het gras liggen onder een palmboom en de eendjes voeren.
De eendjes lopen heerlijk op hun gemakje naast je als je in het gras ligt, de papegaaien die langs vliegen, de vijvertjes met de leuke bruggetjes.
De eendjes voeren hebben we 2 keer gedaan met als gevolg; een foto sessie van Taco met tientallen eenden, kievieten, meeuwen en duiven hahaha
En als klap op de vuurpijl een zwarte zwaan die zijn hand wel lekker leek te vinden ;)
Nog een leuk dingetje over werk, gezien het een restaurantje/cafeetje is tegenover het ziekenhuis en we dus vaak doktoren en verpleegkundigen over de vloer krijgen lijkt het soms alsof ik in de filmset ben beland van Greys Anatomy, helaas geen Mc Dreamy of Mc Steamy hihi
Via hun laptops bespreken ze hele powerpoints, de nieuwe technieken voor operaties etc.
Zo zag ik laatst een nieuwe techniek die ze bespraken over een slang die je nek ingaat, opzich wel grappig dat je dit soort dingen ook mee maakt.

Wat trouwens wel leuk is om te vertellen en de vraag die ik elke dag gesteld krijg, Where are you from?
Volgens sommige mensen ben ik Iers, jaja je leest het goed, hoogstwaarschijnlijk omdat ik schijnbaar een redhead hier ben maar ik mag toch niet hopen vanwege hun accent want ik kan de Ierse bouwvakkers op werk noooooit verstaan, ze kunnen net zo goed Chinees praten zo n sterk accent hebben ze :P
Ook komt Frankrijk en Duitsland vaak voorbij, Frans kan ik niet begrijpen aangezien alle Fransen die ik Engels hoorde praatten met een zwaar Frans accent spraken, pleaseeeee dont say Germany hahahaha. Ook Scandinavië, Zweden etc heb ik allemaal voorbij horen komen.
Ik ben ook zo n wereldreiziger ;)

De oudere generatie vind mijn accent mooi, ik snap het niet maar oke;) Altijd leuk om te horen :P
Vaak krijg ik de vraag uit Nederland hoe het met mijn Engels gaat. In het begin in Melbourne durfde ik niets te zeggen en was ik voor mijn doen extreem stil maar nu ik aan het werk ben en het meer in mijn systeem komt te zitten gaat het vrij goed, het kan altijd beter vind ik en soms ben ik nog steeds naar woorden aan het zoeken of begrijp ik sommigen mensen niet aangezien de Australiërs verschrikkelijk snel en binnensmonds praten maar het kon veel slechter als ik mezelf met anderen vergelijk hihi.
Waaronder de eigenaar van het appartement en onze lieftallige roomie Janny ook wel Miepje genoemd door mij en Taco ;)
Om een indruk te geven over deze 2 personen zal ik wat over ze vertellen.

Wen, de eigenaar van het appartement is een rustige vriendelijke man van ongeveer midden 40.
Hij in een fly in fly out, wat inhoudt dat hij op en neer naar zijn werk in de mijnen vliegt.
Hij werkt 9 dagen en is dan 5 dagen vrij, zijn vlucht duurt 4 uur wat ik behoorlijk lang vind aangezien het vanaf Melbourne (East coast) naar Perth (West coast) het ook 4 uur duurt.
Als hij thuis is droeg hij eerst zijn roze slippers maar sinds hij ziet dat Westerlingen (taco en ik hihi) schoenen in huis dragen is hij daar ook naar overgestapt.

Hij zit 24/7 op de grijze suède bank en kijkt wel 6 films op een dag, waarschijnlijk onder het motto je moet toch iets te doen hebben ;)
Ook is hij vaak heel vroeg in de ochtend voor een paar uur weg, apart :P
We hebben een paar keer een praatje met hem gemaakt, of eigenlijk beter gezegd proberen te maken want zijn Engels is verschrikkelijk slecht maar hij is zo vrolijk en schattig dat ik het hem niet kwalijk neem hihi.
Het blijkt dat Wen een vrouw en een dochter heeft die in Beijing wonen, Wen woont hier al 4 jaar en ziet zijn vrouw en dochter vaak maanden niet. Ik vind het maar zielig maar Taco zegt dat veel Chinezen en Aziaten dat doen om geld voor hun familie te sparen aangezien zij het daar vaak financieel slecht hebben. Ik blijf het zielig vinden (a)

Het minder fijne van hem is het gerochel, de hele dag door!
Waar hij vervolgens naar zijn badkamer toe loopt om het uit te spugen. IEEEEL!
Vooral erg lekker als Taco en ik aan het avond eten zitten, Bon appetit... ;)

Genoeg over Mr. Wen en op naar Miepie!

Janny noemen Taco en ik Miepje/Miepie aangezien ze ons toch niet verstaat ;)
Ze komt ook uit China, kan eigenlijk geen Engels en vertelde tijdens de introductie in het gebrekkige Engels dat ze een jaar vakantie heeft.
Taco en ik dachten des tijds dat ze het verkeerd gezegd had maar nu denken we dat ze gelijk heeft aangezien ze NIETS met haar leventje doet.
Miepies leven bestaat uit, in haar kleine kamertje eten en op dr bureaustoel zitten om uren en uren lang te appen (met geluid aan...) Af en toe gaat ze naar buiten en komt ze terug met winkeltassen.
Waar ze het geld vandaan haalt weet ik niet maar Taco’s zijn theorie is simpel :P hahaha

Janny heeft veel schoenen, heeeel veel schoenen, van hoge naaldhakken tot sneakers, volgens Taco bedoeld om te tippelen :P
Ook hebben we het idee dat ze Westers wilt worden aangezien ze tegenwoordig af en toe Engelse woordjes op haar telefoon inspreekt, ze wit brood heeft gekocht, cornflakes, boter en jaja kaas en pindakaas!
Aziaten eten namelijk geen brood maar noedels, rijst of groenten.
Aangezien we verder niets weten over haar bestaan was dat het dus ;)

Ik sluit af met een lachwekkende en ook wel zeer aparte ervaring die ik laatst had in the gym.
Ik besloot om weer eens lekker te gaan fitnessen dus ik ging naar beneden toe en toen ik de lift uit kwam werd ik al half omver geblazen door de harde muziek die uit de fitnesszaal kwam.
Toen ik naar binnen liep was er 1 iemand aanwezig, een jongen (ik denk Russisch) met een super kort broekje aan waarbij zijn race auto boxershort er onderuit kwam, charming...;)
De arme ziel was geobserdeerd door zijn eigen iele witte lichaampje en zijn spieren.
Maar dankzij hem heb ik DE fitness oefening van 2015 ontdekt! Althans volgens hem dan waarschijnlijk hihi.
Ik stond met verbazing naar hem te kijken terwijl ik mijn lach probeerde in te houden.
Dames en heren, opgelet, hier komt tie!! Deze oefening wil je niet missen ;)

Maak al je spieren los
Zet de muziek op standje doof
Ga op de Chest press staan (ja je leest het goed)
Strek je uit en druk zo hard als je kan tegen het plafond
TADAAAA!
Ik lachte me kapot en had een what the fack momentje.
Dat is het leuke van reizen dat je vaak rare en onverwachte dingen mee maakt;)

We zitten nu zo n 3 maanden in Perth maar aangezien het sparen nog niet echt opschiet gaan we op zoek naar werk op een boerderij zoals bessen plukken of zoiets dergelijks, vaak hoef je dan geen kost en inwoning te betalen wat een hoop scheelt!
Gezien we super leuke nieuwe reisplannetjes hebben komt dat goed uit!

Ik heb in ieder geval super veel zin om weer te gaan reizen, de zon (nog meer) op te zoeken, nieuwe mensen te leren kennen, mooie plekken te ontdekken en te genieten van de mooie natuur!!!

Tot snel! Kussies!

  • 24 Juni 2015 - 06:51

    Marijn:

    Wauw, wat een mooie impressie van je leventje daar: de beelden en je verhaal.
    En ook dat je na het ervaren van eenzame momenten ook weer het positieve hebt kunnen pakken...
    sportmentaliteit:)! Goed om te lezen dat je weer zin hebt om verder te reizen. Je hebt de smaak goed te pakken. Maar we missen je hier natuurlijk heel erg. Beloof me dat je mij ooit een privélesje fitness geeft! haha ben wel benieuwd naar alle gekke oefeningen die je moest doen. GENIET, groetjes daar!
    Dikke kus xx


  • 06 Augustus 2015 - 21:56

    Emma Hendriks:

    Wat een schrijftalent ben je toch Clau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Clau

Actief sinds 03 Maart 2015
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 3192

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 05 Februari 2016

Clau in Australie!

Landen bezocht: