Dansend op straat, kangoeroes en andere mooie mome - Reisverslag uit Perth, Australië van Clau Pikaar - WaarBenJij.nu Dansend op straat, kangoeroes en andere mooie mome - Reisverslag uit Perth, Australië van Clau Pikaar - WaarBenJij.nu

Dansend op straat, kangoeroes en andere mooie mome

Door: Clau

Blijf op de hoogte en volg Clau

18 Augustus 2015 | Australië, Perth

Haj lieverds van me!

Ruim 7 weken geleden dat ik mijn vorige blog geschreven heb en wat vliegt de tijd, niet normaal hoe snel het gaat!
Het is alweer midden augustus, wat betekend dat ik alweer ruim een half jaar aan de andere kant van de wereld zit, ver weg van het vertrouwde kikkerlandje.
Toch blijft het met sommige dingen erg raar, zoals dat heel Nederland zomervakantie heeft dus ook papa mama en leo, (eefje 1 dag ;) ) en dat dit de eerste keer is dat ik niet meega.. hihi
Veel mensen gaan vanaf hun 16de of 18de niet meer met hun ouders op vakantie maar ik vind het nog steeds altijd super gezellig (hopelijk papa en mama ook hihihi).
Dat was dus eventjes wennen dit jaar, netals mama haar 60ste en sannie haar 25ste verjaardag, om daar niet bij te kunnen zijn.
Het even bellen van vriendinnetjes omdat whatsappen tien jaar kost als ik alles wil vertellen; )
Dit jaar word ook de allereerste keer dat Leo en ik niet samen onze verjaardag vieren, ik vind het maar stom...:P
Ook blijft het raar dat ik papa en mama niet om me heen heb. Hihi, ik woonde natuurlijk nog thuis dus ik vond het de normaalste zaak van de wereld dat ze er altijd waren. Gelukkig heb ik nu Taco die ik de oren van de kop kan kletsen :P

Nu ik al een half jaar hier zit en over veel dingen nadenk besef ik me eigenlijk hoe “beperkt” ik was qua dingen gezien te hebben, dingen te ondernemen, mijn reislust is hierdoor flink aangewapperd, eerder in vuur en vlam haha.
Iedereen die me maar ook een beetje kent weet hoe ontzettend graag ik naar Afrika toe wil, van klein al en ik ben dan ook vastberaden dat mijn nieuwe avontuur gaat worden, je merkt gewoon dat de tijd echt voorbij vliegt en dat ik het beste en meeste uit mijn leventje wil halen, mijn bucketlist is daardoor ook behoorlijk lang geworden met de meest rare dingen zoals jaja...potten bakken, misschien weet mama het nog maar ik heb vroeger een aantal jaar achter elkaar gesmeekt voor sinterklaas voor een klei draaischijf, helaas pindakaas nooit gekregen maar het lijkt me gewoon grappig om dat soort kleine maar toch stiekem voor mij levensverreikende dingentjes te doen, iig..we gaan verder hihi nu maar eerst even volop genieten van alle mooie dingen hier in het hier en nu!

Nu inhakend op mijn vorige blog, doei boerderij werk want dat was toch iets minder realistisch dan dat we dachten ;)
Ik werk dus nog steeds bij de Coffeecode waar ik het erg naar mijn zin heb, soms is het werk echt rete druk, loop ik me helemaal de leplazerus, zoals ik altijd zeg "running my ass off", dikke vette stress bedoeling dus ik zei al tegen de poessies (lau, san en leo) ik word er hier niet knapper op:P
Gelukkig heb ik super leuke collegaatjes en die ga ik zeker missen aangezien over iets meer dan 4 weekjes ik mijn laatste werkdag alweer heb.

Taco moet namelijk het land uit in verband met zijn visum die dan verloopt, we gaan dus "verplicht" naar Bali toe van 17 september tm 25 september om daar heerlijk te genieten en cultuur te snuiven.
We hebben een paar nachten in Kuta geboekt en een paar in Ubud, het ziet er echt super mooi uit met uitzicht op rijstvelden dus ik ben erg benieuwd hoe het wordt:)!

Terugkomend op werk, nog steeds maak ik regelmatig grappige en leuke dingen mee!
Wat nog steeds een grote glimlach op mijn gezicht tovert als ik eraan terug denk is dat er op een dag twee hoogbejaarde dametjes een kopje koffie bij ons kwamen drinken en hun antwoord op mijn vraag wat ze wouden drinken was "cappacino, very hot, like we like our men" met als gevolg twee giechelende oude vrouwtjes, heerlijk!!

Wat ook erg hilarisch was is een bejaard echtpaar die af en toe bij ons komen koffie drinken als ze voor controle naar het ziekenhuis moeten, de twee zaten te genieten van hun koffie zodat ik de tafel naast hun begon op te ruimen met daarop een bord met een overgebleven stukje gerookte zalm, waarop de man met grote ogen en zowat watertanden zei "I loveeeeee salmon" tsja ik ben de moeilijkste niet dus ik zei (eigenlijk meer als grap) "You can have it if you want"
de man keek zijn vrouw aan, met een half smekende blik, waarop op zijn vrouw zei OH NO, DONT YOU DARE! Hahahaha! Je had die blik moeten zien die de vrouw gaf aan haar man:P
Met teleurgestelde ogen en met in zn hart zei de man tegen me "No thanks, you can take it away"
Too funny ;)

De gastvriendelijkheid van de Australiërs blijft ontzettend leuk en zo besef ik maar dat de Nederlanders een lekker nuchter volk is;)
Hier hoor ik elke dag “Thanks love!” “Bye dol” “See ya darling!” “Goodmorning beautiful”
en nee niet alleen door mannen word dit gezegd, het is hier normaalste zaak van de wereld, heerlijk!

Toch merk je in Perth, wat een redelijk grote stad is (1,834 miljoen in 2012, Amsterdam 825.080) heel erg veel daklozen, drugs en alcoholverslaafden kent.
Regelmatig op straat zijn er ruzies,er zijn ontzettend veel Aboriginals die helaas de naam behoorlijk ten schande maken, veel schreeuwen, schelden, uitdagend gedrag etc. Vaak hoor je ze al van meters ver en ik probeer er vaak uit de buurt te blijven, een paar weken geleden was een vrouw zo onder invloed dat ze winkels in en uit liep, begon te schreeuwen, ruzie te zoeken met mensen die gewoon voorbij liepen of aan het winkelen waren, ze had haar shirt omhoog getrokken, ik stond van een afstand het tafarel te bekijken omdat ik het gedrag soms zeer merkwaardig en schokkend vind, totdat ze mij zag en we elkaar in de ogen keken en ze compleet gek werd, nieuw slachtoffer had ze hoogstwaarschijnlijk gedacht want ze rende hysterisch achter me aan waarom ik naar haar keek, ik heb het maar op een rennen gezet want anders krijg je gewoon heel lullig gezet een aantal klappen van ze.
Toch blijft het zonde en eigenlijk triest dat zoveel aboriginals verslaafd, dakloos en gewoon helemaal van de wereld zijn. Velen hebben geen baan en hangen in groepen in het centrum rond, vaak omdat ze geen werk kunnen krijgen zodra bedrijven merken dat ze aborigonal zijn ivm hun reputatie. Hierdoor krijgen ze dus eigenlijk geen eerlijke kans, wat weer resulteert in werkeloosheid en dus de rest van de ellende.

Over naar iets leuks!
Wat ik nog steeds prachtig en heerlijk vind is dat hier de felgekleurde papegaaien door de lucht heen vliegen, de bomen die hier vertakkingen hebben, zo heb je hier heel veel bomen met 1 stam maar die vertakken zich in 4 boomstammen of zelfs meer! Super mooi om te zien:)
Ook de brandschone straten blijven top!
Nog een paar “leuke” weetjes, redelijk wat mensen hebben hier ING, en dan heb ik het niet over Nederlanders maar locals, gewoon Australische mensen, schijnbaar doet de ING aan de andere kant van de wereld ook goede zaken;)

Wat je hier veel hebt is dat heel veel auto’s toeteren als je ze op slot doet, ik moet er nog steeds aan wennen aangezien ik altijd kijk of zelfs opschrik als iemand zijn auto op slot doet:P
Alles is hier rete duur;) behalve, hoe kan het anders, junkfood!
Redelijk raar aangezien de Australiers over het algemeen redelijk gezond zijn en met hun gezondheid bezig zijn. Ook heb je hier in de bioscopen frisdrank automaten maar geen gewone, nee een soort flushpuppy automaten waar ze frozen coke, frozen sprite etc etc etc kan halen.

In sommige dingen lopen de Australiers echt achter mee, zoals het afval scheiden!
Alleen in nationale parken staan recyceling stations maar verder nergens! Alles gaat gewoon lekker bij elkaar ;) Erg raar voor zo’n milieu en gezondheidsbewust land..
Zonnepanelen kennen ze hier bijna niet, ook erg apart gezien het zonnetje hier toch heel wat schijnt;)
Ook aan windmolens doen ze hier niet aan.
Internet is bijna nooit onbeperkt qua abo of je betaald je er scheel aan, de snelheid is soms ook erg traag, alsof het uit Nederland moet komen;) hihi.
Als laatste sluit ik af met twee tripjes die Taco en ik hebben gemaakt in de afgelopen 2 weken:)!
Twee weken geleden zijn we naar de Pinnacles dessert geweest, een soort zandvlakte met honderden lime stones (kalkstenen). Een super mooi en apart aangezien je het idee hebt dat je op een andere wereld zit;)
Vorige week zaterdag zijn we naar Yanchep national park & beach geweest, 26 graden in de schaduw en volle bak zon dus het was lekker warm en ideaal weer hiervoor!
Het leuke aan Yanchep vond ik de kangoeroes waarbij ik op 1,5 meter van ze vandaan zat, super gaaf! Ook heb ik eindelijk een koala in het echt gezien hihi, helaas was er maar 1 wakker van de 12 maar toch blijven het leuke beestjes.

Last but not least, ik doe elke dag boodschapjes dus ik loop elke dag door het centrum van Perth heen, mijn op en top favoriete palmfluit man staat daar elke dag lekker te spelen en waaaauw wat is tie goed! Prachtig!
Ik geniet er keer op keer intens van en heb ook een cd van hem gekocht:)!
Vrolijke en rustgevende muziek, heerlijk! Vorige week donderdag was ik al om 1 uur klaar met werken dus ik had alle tijd van de wereld, op Taco zijn advies ben ik lekker gaan zitten op het bankje voor hem samen met zijn moeder die er elke dag bijstaat (of danst), althans ik dacht dat het zijn moeder was maar het blijkt een 77 jarig vrouwtje te zijn die zijn nummer 1 fan is, te schattig hihi.
Ik heb met haar, een Portugees oudere dame en 3 Turkse kindjes heerlijk gedanst op zijn muziek.
Als klap op de vuurpijl, wat mijn dag helemaal top maakte, was dat er kindjes die meervoudig beperkt waren, in een rolstoel even stopte omdat de kinderen allemaal leuke en vrolijke geluidjes begonnen te maken door de mooie muziek. Wat een schatten! Heerlijk om te zo te zien genieten!

Zo! Genoeg gekletst/verteld!
Kisses and love from Down under xxxxx

  • 31 Augustus 2015 - 19:50

    Pieter:

    Hoi lieve schat,
    met verbazing af en toe en verwondering vaak je blog gelezen: heel erg vet hoor!! je moet gaan schrijven zou ik bijna zeggen !! :)
    Ook verbazend dat jij je indrukken zo goed kan onthouden én verwoorden, dus ik hoop niet dat je ooit een writers block krijgt ;)
    Blijf vooral genieten maar dat leuk erg aardig als ik dit zo lees en op de whatsapp.
    veel liefs en groetjes !!
    XXX papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Clau

Actief sinds 03 Maart 2015
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 3194

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 05 Februari 2016

Clau in Australie!

Landen bezocht: