Halong Bay - Sapa - fullmoonparty - Tom en Char! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Clau Pikaar - WaarBenJij.nu Halong Bay - Sapa - fullmoonparty - Tom en Char! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Clau Pikaar - WaarBenJij.nu

Halong Bay - Sapa - fullmoonparty - Tom en Char!

Door: Clau

Blijf op de hoogte en volg Clau

08 December 2015 | Thailand, Bangkok

Halong bay Vietnam
Een van de 7 natuur wonderen, 1700 kleine eilandjes, avatar sprookjesachtig landschap. We keken er naar uit! Een dikke cruise geboekt van 3 sterren die vanwege een aanbieding nog heel erg duur was voor ons budget maar we het toch de moeite waard vonden om onszelf eens lekker te verwennen.
Helaas viel het allemaal een beetje tegen :p de prachtige foto's van de brochure waren netjes gezegd niet helemaal up to date ;)
Opzich zag het er prima uit maar ze hadden ons lekker gemaakt met een andere vorm van kwaliteit en comfort.
Gelukkig waanden we ons in een prachtige omgeving en hadden we een erg leuke groep op de boot dus deed de rest er iets minder toe.
Wat was het mooi met prachtig weer en het landschap vol rotsen in de zee bedekt met bomen.
Bijna onaangetast zag het er nog steeds zo uit als miljoenen jaren geleden tijdens het tijdperk van de dinosaurus. Halong bay is daarom ook gebruikt als filmset voor de film jerasic park.
Ik bevond mezelf met mijn grote fantasie in de wereld van avatar hihi
De zonsondergang was prachtig met de zonnestralen tussen de rotsen door en zorgde dat je de contouren van het landschap super goed zag. Een geniet momentje ten top! Ik kon er uren naar kijken en duizenden foto's van maken zo mooi vond ik het.
S ochtends wezen kajakken wat ook erg leuk en mooi was om alles van dichtbij te zien:)

Na halong bay kwam sapa!
Iets waar ik al langere tijd naar uit had gekeken vanwege de verhalen en foto's ervan.
Vooral was ik al half verliefd geworden op het dorpje vanwege de afbeeldingen op internet van het traditionele volk, hmong en dan vooral de flower hmong mensen, een bergvolk in het noorden van Vietnam.
Ook de prachtige foto's van eindeloze rijstvelden maakte me nieuwsgierig en had ik ontzettend veel zin om hier naartoe te gaan!
Het was me een reis naar toen we op het markt plein in sapa kwamen vroeg in de ochtend en ik door het raampje van de nachtbus keek zag ik het traditonele volk de Black hmong ! Ik bleef vol verbazing kijken hoe ontzettend leuk deze kleine vrouwtjes gekleed waren.
Met kleine kindjes of rieten manden op hun rug staarde ze naar mij en glimlachte vriendelijk. Ik vond het helemaal leuk!

Helaas was het niet helemaal goed geregeld en stonden taac en ik na bijna 2 uur gewacht te hebben als enige nog op het plein als toerist zijnde en we hadden geen flauw idee wanneer er iemand ons kwam ophalen. Uiteindelijk kwam het allemaal goed en werden we gedropt in ons hotel (grand view hotel) om te ontbijten en alleen het hoog nodige mee te nemen voor een 2 daagse trek door de rijstvelden van sapa onder begeleiding van een gids, een traditionele Black hmong vrouw.
Ons gidsje heette ying van ying en yang ;)
Een klein vrouwtje die 21 bleek te zijn (ik voelde me ineens oud :p) die al 2 zoontjes had (1&3 jaar oud) en al getrouwd was.
Met haar licht gekleurde huid, haar super lange zwarte haar wat ze opstak met een kam en een klip met hier en daar een grijze haar, haar super vriendelijke lach, haar energieke vrolijke ogen en de moeite die ze deed om zo goed mogelijk Engels te kunnen praten zodat we haar konden verstaan en begrijpen vond ik haar helemaal leuk en schattig!
Het lieve van ying was dat ze vaak een arm door iemand zijn arm stak en dan kletsend verder samen liep. Het was altijd een meisje of vrouw dus ik had geluk hihi. Het schepte direct een mooie band tussen elkaar en voelde vertrouwd alsof we elkaar al veel langer kende.

Gekleed in heel donker blauw lang jasje, met mooie stof erop gestikt, een band om haar taille, een zwarte drie kwart broek eronder met daaronder weer zwart fluwelen stof die om haar kuiten waren gewikkeld, vastgebonden met roze linten en lopend op witte soort silicone slippers had ik medelijden met haar in de brandende zon.
Onder het gezelschap van wel 8 andere vrouwtjes liepen we door de rijstvelden heen, ik vond het geweldig!
Super mooi!!
Ik genoot intens van het prachtige landschap en de lieve vrouwtjes om me heen die je maar al te graag een hand aanboden als je bijna weggleed

Etc.
Met het grootste gemak liepen de vrouwtjes op hun witte slippertjes op de soms extreem dunne of steile richeltjes van de rijstvelden.
Onze groep bestond uit 10 mensen:

Taac en ik of course ;)

2 Franse meisjes, waarvan 1 ski lerares was.

Een leuk stelletje waarvan de jongen jasper uit Engeland kwam en het meisje uit Duitsland. Hiermee hebben we veel mee gekletst.

Een ander leuk stel wat uit Canada kwam en in Londen woonde, nick en (na) tasja, ook erg veel mee gekletst

Een Fins klein stevig vrouwtje rond de 50 jaar uit die de hele wandeltocht op haar slee hakjes had gelopen omdat ze niet wist dat het zo moeilijk en lang zou zijn en geen extra kleding etc bij zich had voor bij de overnachting, arm mensje.
De hele weg heb ik moeten aanzien hoe haar enkeltjes alle kanten op gingen tijdens het lopen op de stenen.
Een echte rauwdauwer want klagen deed ze niet, ook al was het misschien niet heel handig en niet goed bij nagedacht, respect!

En een heel leuk australisch meisje uit brisbane die vrijwilligers werk deed in Vietnam en in de weekenden reisde.

Een hele leuke groep iig :)

Onze eerste nacht verbleven we in een home stay in het vallei van het traditionele volk. Je had echt een schoolkamp idee bij het zien van onze slaapplekken, alle matrassen naast elkaar met blauwe klamboes erover heen tegen de gezellige muggen.

De tweede dag gingen we naar watervallen toe wat erg mooi was!

Het lopen door het platteland, de rijstvelden en de dorpjes vond ik heerlijk! Overal liepen kippen, varkentjes, koeien en kindjes. Een vrolijke bedoeling.
En waar je keek was het groen van de plantjes van de rijstvelden.

Ik was verliefd op de traditionele bevolking, de omgeving, de levensstijl en de gastvrijheid van deze mensen die in het prachtige vallei leven.
Ik zou hier zo kunnen wonen voor een tijdje hihi

De tweede nacht sliepen we in het hotel wat ook wel weer lekker was.
Na een korte wandeltocht van 2,5 uur zat het er alweer op.
Zelf nog door sapa stadje gelopen met de intense spierpijn die ik had gekregen van de steile wandelpaden

Toen begon ons reis feestje van meer dan 24 uur om naar de full moon party te gaan naar koh Phangan Thailand om daar te meeten met char en tom.
Daar komt tie, ruim 24 uur;
Taxi, slaapbus, taxi, taxi, vliegtuig, vliegtuig, taxi, boot, scooter taxi en tadaaa daar stonden we dan (behoorlijk gaar;)) op koh Phangan bij onze bungalowtjes samen met Tom en Char :)

De volgende dag was het party time!
Full moon party here we come!
Voor die tijd lekker uiteten bij een tentje wat een Frans man met zijn thaise vrouw runde.
Daar hoorde we dat bij de full moon party een full terror alert was uitgegeven vanwege de spanningen mbt de aanslagen in Parijs.
De Franse eigenaar zei dat we uit de drukte moesten blijven, lekker makkelijk met 40.000 man op het festival..
Ook het internet bevestigde de full terror alert.
De sfeer was daardoor behoorlijk ingekakt maar niet gaan vonden we ook weer overdreven.
Na wat gekalk met neon verf en een matchend outfit waren we er klaar voor.

Over de beveiliging die verdubbeld zou zijn hebben we niets van gemerkt.. 8 man beveiliging heb ik gezien :p
Wel zijn we uit de mensen menigte gebleven en het feestje was super leuk!:)

De dag erna hebben we heerlijk op het strand gelegen! Goodlife ten top!:)
Taco en ik zijn nog een dag extra op het eiland gebleven om die te verkennen met een scootertje dus dat was wel erg leuk.

Op naar koh tao om weer te meeten met Tom en Char!
De boot reis was een behoorlijk avontuur;)
6 man personeel stond de hele reis iedereen van top tot teen te screenen op misselijkheid gewapend met rode kotszakjes en wc rollen ;)
Wat een ellendige boot reis was dat :p de helft van de boot lag te kotsen omdat de boot hevig op en neer ging. Ook taco had het zwaar en zat lekker wit getrokken naast me in volle concentratie om niet over zijn nek te gaan :p

Verwelkomt door onze mede dutchies zijn we lekker naar het strand gegaan, super mooi!
De volgende dag naar een super mooi eilandje gegaan met een bootje.
Helaas was het bewolkt maar daardoor niet minder mooi. Wel was het erg toeristisch maar dat hou je toch.
Helder blauw water, witte stranden, heerlijk!

Om 0:00 taco zijn 28 ste verjaardag met een drankje en dansje gevierd!
S middags op het strand met heel veel zon cheesecake gegeten (jammie!) taco en tom zaten aan de whisky met cola ;)

Aan alles komt een eind en zo ook voor char en tom die weer terug naar Nederland gingen.
Echt super gezellige tijd gehad en bofkonten taco en ik mochten nog 3 weken :p

Onze nieuwe bestemming: koh samui!
Een eilandje wat redelijk groot is en we hadden goed weer!
Het beste om een gebied te verkennen is vaak met een scootertje dus hup daar gingen we weer, lekker touren:)
We gingen naar een grote mooie waterval die hoog in het tropisch regenwoud lag dus klimmen geblazen en phoe phoe wat was het bloedje heet! Druipen wat ik deed :p
Met doodsangsten in de waterval gesprongen om lekker te zwemmen wat een heerlijke verkoeling was!!

Toch maak je ook dingen mee die wat minder leuk zijn.. in Aziatische landen zie je veel dierenleed en dus hier ook :(
Een attractie olifant rijden, mocht je dit ooit willen doen, doe het niet.. de beestjes worden vaak erg slecht behandeld ookal zegt het personeel van niet. Een olifant vast gebonden met een touw om zijn poot met een speeling van letterlijk 15 cm is gewoon dierenmishandeling..
Ook worden er shows gegeven met olifanten die kunstjes doen zoals op alleen zijn voorpoten staan. Zo ontzettend zielig.
Ook de monkey shows zijn dierenmishandeling met de gekste kunstjes en zware ijzeren kettingen om hun nekjes heen.
Op de foto met een tijger? Nou ga je schamen.. Deze beesten krijgen vaak slaapmiddelen om ze rustig te houden.
Ik kan er ontzettend slecht tegen omdat dieren niet voor zichzelf kunnen opkomen. Daarom is mijn tip, denk alsjeblieft na voordat je iets gaat ondernemen met dit soort attracties.. Wat wij wel nog graag willen doen is een dagje vrijwilligerswerk bij een olifanten opvang van mishandelde olifanten. Deze tip kregen we van Tom en Char en het schijnt ontzettend leuk te zijn!:):)

Na de waterval gingen we naar de snake farm wat taco erg leuk vond, mij niet gezien met al die slangen dus ik bleef mooi op een afstand :p
De snake show was ook iets bijzonders (en heftig naar mijn mening ;)).
Tijdens een privé showtje legde een jongen ruim 5 scorpioenen op zijn gezicht en armen.
Taco kreeg ook nog een scorpioen op zijn hand (try before you die)
Vervolgens kwam de hoofd act met een man die cobra's uitdaagde, bijna gebeten werd en in zijn ogen werd gespoten (klein detail). De man deed dit al jaren en had bloeddoorlopen ogen vanwege het vele gif wat de cobra's in de loop van de jaren in zijn ogen hadden gespoten. Ook heeft hij regelmatig een bezoekje aan het ziekenhuis gebracht vertelde hij... gezellig beroep ;)
Ik vond het te ver gaan want de show was spannend genoeg gezien je binnen 30 minuten dood bent als je gebeten word..

De man kon best een veiligheidsbril dragen en net zoveel mensen trekken naar mijn mening om zo niet uiteindelijk blind te worden.
Het hoogte punt vond ik toch wel dat hij de cobra's die met hun opgezetten kraag doodleuk kuste op hun mond of met zijn tong die van hun aanraakte, ik hield mijn adem in..

Nog met een knoop in mijn maag verder gereden naar een super mooi stukje strand om daar te lunchen aan een strand restaurantje.
De palmbomen zijn hier volop wat erg leuk en mooi was.

Onze volgende bestemming was Khao Sok maar daar vertel ik later over;)
Ondertussen in het hete Bangkok, super gaar van de 12 urige treinreis van gisterennacht in de 3de klasse :P

Nog maar 14 daagjes en mijn avontuur zit er ook alweer op:(
De tijd vliegt!

Dikke kussen vanuit het mooie Thailand!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Clau

Actief sinds 03 Maart 2015
Verslag gelezen: 637
Totaal aantal bezoekers 3193

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 05 Februari 2016

Clau in Australie!

Landen bezocht: